Consumentenrechten

ALGEMEEN

1. Door elektronisch te bestellen vanaf de website die u gebruikt, wordt u geacht het voorgelegde formulier voor voorafgaande informatie en het contract voor verkoop op afstand te accepteren.

2. Kopers zijn onderworpen aan de bepalingen van de Wet en Regelingen voor Verkoop op Afstand over Consumentenbescherming Nr. 6502 (RG:27.11.2014/29188) en andere geldende wetten met betrekking tot de verkoop en levering van het gekochte product.

3. Verzendkosten, zijnde de kosten voor productlevering, worden betaald door de kopers.

4. Elk gekocht product wordt geleverd aan de persoon en/of instelling aangegeven door de koper, op voorwaarde dat dit niet langer duurt dan de wettelijke periode van 30 dagen. Indien het product niet binnen deze periode wordt geleverd, kunnen de kopers het contract annuleren.

5. Het gekochte product moet volledig en in overeenstemming met de in de bestelling vermelde specificaties geleverd worden, en indien van toepassing, met documenten zoals garantie en gebruikershandleiding.

6. Als de verkoop van het gekochte product onmogelijk wordt, moet de verkoper de koper binnen 3 dagen na het bekend worden van deze situatie schriftelijk op de hoogte stellen. Het totale bedrag moet binnen 14 dagen aan de koper worden terugbetaald.

INDIEN DE WAARDE VAN HET GEKOCHTE PRODUCT NIET WORDT BETAALD:

7. Indien de koper de waarde van het gekochte product niet betaalt of annuleert in de bankadministratie, eindigt de verplichting van de verkoper om het product te leveren.

AANKOPEN GEDAAN VIA ONBEVOEGD GEBRUIK VAN EEN CREDITCARD:

8. Indien wordt vastgesteld dat de creditcard waarmee de koper een betaling heeft gedaan onrechtmatig wordt gebruikt door onbevoegden en indien de waarde van het verkochte product niet aan de verkoper wordt betaald door de betreffende bank of financiële instelling na levering van het product, moet de koper het contractproduct binnen 3 dagen terugsturen naar de VERKOPER, waarbij de verzendkosten voor rekening van de VERKOPER zijn.

INDIEN HET PRODUCT NIET TIJDIG WORDT GELEVERD VANWEGE ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN

9. Als het product niet wordt geleverd vanwege overmacht die de verkoper niet kon voorzien, wordt de situatie aan de koper gemeld. De koper kan verzoeken dat de bestelling wordt geannuleerd, wordt vervangen door een vergelijkbaar product of wordt uitgesteld tot de beperkingen zijn opgeheven. Als de koper de bestelling annuleert; indien de betaling contant is gedaan, zal dit bedrag binnen 14 dagen na annulering van de bestelling aan hem/haar worden betaald. Als de koper de betaling via creditcard heeft gedaan en vervolgens de bestelling annuleert; wordt de waarde van het product binnen 14 dagen na annulering van de bestelling aan de bank geretourneerd, echter kan het voorkomen dat de bank het bedrag pas binnen 2-2 weken overmaakt naar de rekening van de ontvanger.

VERPLICHTING VAN DE KOPER OM HET PRODUCT TE CONTROLEREN:

10. De koper zal het contractuele goed/de dienst controleren voordat hij/zij het accepteert en hij/zij zal geen beschadigde of defecte goederen - zoals verpletterde, gebroken goederen of goederen in gescheurde pakketten - van het vrachtbedrijf ontvangen. Ontvangen goederen/diensten worden beschouwd als onbeschadigd en in goede staat. DE KOPER moet de goederen/diensten na levering zorgvuldig beschermen. De goederen/diensten mogen niet worden gebruikt als er gebruik wordt gemaakt van het recht van ontbinding. De factuur moet ook worden geretourneerd samen met het product.

RECHT VAN ONTBINDING

11. De KOPER kan zijn/haar recht van ontbinding van het contract gebruiken door het goed zonder enige reden af te wijzen en zonder enige juridische of strafrechtelijke verantwoordelijkheid te nemen op voorwaarde dat hij/zij de VERKOPER binnen 14 (veertien) dagen na levering van het gekochte product aan de koper zelf of aan de door de koper aangewezen persoon/instelling op de hoogte stelt via de volgende contactgegevens.

12. CONTACTINFORMATIE VAN DE VERKOPER OM TE GEBRUIKEN WANNEER EEN KENNISGEVING VAN ONTBINDING WORDT GEMAAKT:
BEDRIJF
NAAM/TITEL: colorNdrive UG (haftungsbeschränkt) Yukselen Ünal-Cetinkaya
ADRES: Bürgermeister-Widmeierstr. 23 86179
Augsburg / Bavaria / Germany
EMAIL: [email protected]
TELEFOON: +4915147220949
FAX:

PERIODE VAN RECHT VAN ONTBINDING:

13. Als het door de koper gekochte een dienst betreft, begint deze periode van 14 dagen vanaf de datum van ondertekening van het contract. Voor dienstcontracten waarbij de uitvoering van de dienst is begonnen met de instemming van de consument, kan geen recht van ontbinding worden uitgeoefend voordat de termijn van het recht van ontbinding is verstreken.

14. De kosten die voortvloeien uit het gebruik van het recht van ontbinding zijn voor rekening van de VERKOPER.

15. Het gebruik van het recht van ontbinding vereist dat binnen 14 (veertien) dagen een schriftelijke kennisgeving aan de Verkoper wordt gedaan per aangetekende post, fax of e-mail en dat het product niet wordt gebruikt binnen het kader van de bepalingen voor "De Producten waarvoor geen recht van ontbinding kan worden gebruikt" gereguleerd onder dit contract.

GEBRUIK VAN RECHT VAN ONTBINDING:

16. Factuur van het product geleverd aan derde partij of KOPER (Als de factuur voor het te retourneren product aan een instelling is geadresseerd, moet deze samen met de retourfactuur die door zo'n instelling is uitgegeven worden geretourneerd. Orderretouren waarvoor een factuur aan de instellingen is uitgegeven, worden niet voltooid tenzij een RETOURFACTUUR is uitgegeven.

17. Afleverbon en de verpakking en het etui van de te retourneren producten moeten volledig en onbeschadigd worden geleverd samen met de standaardaccessoires indien van toepassing.

RETOURVOORWAARDEN:

18. De VERKOPER is verplicht om de documenten die de KOPER verplichten en de totale kosten aan de KOPER terug te betalen binnen 10 dagen na ontvangst van de kennisgeving van het recht van ontbinding en om de terugkeer van het goed binnen 20 dagen te accepteren.

19. Als het goed in waarde afneemt of als het retourneren van het goed onmogelijk wordt door een reden die te wijten is aan de schuld van de KOPER, dan is de KOPER verplicht om de schade van de VERKOPER naar rato van haar/zijn schuld te compenseren. De KOPER is echter niet verantwoordelijk voor wijzigingen en verslechteringen die het gevolg zijn van het normale en behoorlijke gebruik van het product of de goederen tijdens de periode van het recht van ontbinding.

20. In het geval dat het uitoefenen van het recht van ontbinding resulteert in een totaal bestelbedrag dat onder de door de VERKOPER vastgestelde campagnedrempel valt, wordt de korting die onder een dergelijke campagne is verleend, geannuleerd.

DE PRODUCTEN WAARVOOR GEEN RECHT VAN ONTBINDING KAN WORDEN GEBRUIKT:

21. Volgens de Regulering kan de KOPER, eenmaal hun verpakkingen zijn geopend, geen producten retourneren die zijn voorbereid volgens de aanvraag of persoonlijke behoeften van de Koper en van een niet-retourneerbare aard, onderwaterbodems, zwempak en bikinibroekjes, make-up materialen, wegwerpproducten, bederfelijke waren of dergelijke goederen met een aanzienlijk kortere houdbaarheidsdatum, producten die ongezond of onhygiënisch worden zodra hun verpakkingen door de Koper bij levering worden geopend, producten die bij levering met andere producten worden gemengd en van een onscheidbare aard zijn, periodieken zoals kranten en tijdschriften anders dan die onder een abonnementsovereenkomst, diensten onmiddellijk geleverd in een elektronische omgeving of immateriële goederen onmiddellijk geleverd aan consumenten, audio- of visuele opnamen, boeken, digitale inhoud, software, gegevensopname- en gegevensopslagapparaten, computerbenodigdheden. Daarnaast kan de KOPER, volgens de Regulering, zijn/haar recht op ontbinding niet uitoefenen met betrekking tot de diensten die zijn gestart met de instemming van de consument voordat het recht op ontbinding is verstreken.

22. Voor het retourneren van cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten, ondergoed, zwempakken, bikini's, boeken, reproduceerbare software en programma's, DVD, VCD, CD en cassettes, evenals kantoorbenodigdheden (toner, cartridge, strip enz.), is het een vereiste dat hun verpakkingen ongeopend zijn, ze niet zijn geprobeerd, niet zijn verslechterd en niet zijn gebruikt.

STANDAARD EN JURIDISCHE GEVOLGEN

23. KOPER gaat ermee akkoord, verklaart en verbindt zich ertoe dat indien hij/zij in gebreke blijft bij zijn/haar aankopen met creditcard, hij/zij rente zal betalen en aansprakelijk zal zijn tegenover de bank onder de creditcardovereenkomst die is aangegaan met de bank die de kaart heeft uitgegeven. In dat geval kan de genoemde bank juridische middelen zoeken, kosten en advocaatkosten van KOPER vorderen en in elk geval indien KOPER in gebreke blijft bij zijn schuld, gaat KOPER ermee akkoord dat hij/zij de VERKOPER de schade en verliezen zal vergoeden die door VERKOPER zijn geleden als gevolg van dergelijke vertraagde betaling van schuld.

BETALING EN LEVERING

24. U kunt online betalen met uw creditcard of PayPal-account op onze website. Er zal een geldopname-transactie plaatsvinden aan het einde van uw bestelling bij uw online betalingen.

25. Na de betaling wordt uw bestelling voorbereid en via de door u gekozen leveringsmethode naar u verzonden.